شهر وارنا هم مانند همه شهرهای دنیا دارای مکان های دیدنی، تفریحی و گردشگری زیادی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و البته سوغاتی های خاص خود را دارد که در سایر نقاط جهان نمی توانید پیدا کنید. امروز آژانس مسافرتیآسمان آبی به یکی از سوغاتی های مهم و خاص وارنا  که یک روغن است را به شما معرفی می کند، پس همراه ما باشید تا زمانی که به تور لحظه آخری بلغارستان می روید دست خالی برنگردید.

از جمله صادارات مهم در کشور بلغارستان روغن گل سرخ می باشد که قیمت یک بطری کوچک آن حدود 50 یورو می باشد. از روغن گل سرخ مجصولاتی مثل گلاب یا عصاره گل تولید می کنند که با بسته های شیک می ند و صادر می کنند. کشور بلغارستان در سال 1 و نیم میلیون تن از این مایع با ارزش را تولید می کند که حدود 70 درصد روغن روغن گل سرج جهان را شامل می شود.

روغن گل سرخ  را از تقطیر گل محمدی بوجود می آید که در دره ای در مرکز بلغارستان به نام رز، پرورش می دهند و مقدار زیادی از این روغن ها مستقیم به  تولیدکنندگان عطر در سراسر دنیا فروخته می شود و قیمت هر کیلوی آن چندین هزار یورو می باشد.

از روغن گل سرخ هر سال بعد از صادرات به کشورها، درصد کمی از آن در بلغارستان می ماند که آنها را هم در بسته های شیک به عنوان سوغات، در گاه ها و مغازه ها برای می گذارند. کشور های فرانسه و آمریکا این روغن را مستقیماً برای کارخانه های عطر ار می کنند زیرا یکی از عنصر اصلی برای تهیه عطر به حساب می آید.

این روغن کاربرد های زیادی دارد و یکی از ویژگی هایش را در محصولات مراقبت پوست می توان دیدکه بسیار موثر است و خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست را مرطوب می کند. در علم پزشکی هم از این روغن  برای صنعت داروسازی  و صنایع مواد غذایی مورد استفاده می کنند. 


آژانس مسافرتی آسمان آبی روغن ,بلغارستان ,کشور ,سوغاتی ,کشور بلغارستان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای mahansaz.ir abi-spotr ☯☯☯ ترنم باران ☯☯☯ hooshemalidariran سایت اختصاصی تعبیر خواب چای گرم مرجع کنکور ایران